Sütlü İrmikli Lapa

Bebeğim onun için yaptığım bebek bisküvisinden kısa sürede sıkılınca, kahvaltı için sütlü irmikli lapa yapmaya karar verdim. Bayılarak yiyor şimdilik. Bakalım ne zaman sıkılacak.

Sütlü irmikli lapa

1/4 su bardağı süt
1/4 su bardağı su
1 tatlı kaşığı irmik
1/2 çay kaşığı tereyağı (+7 ay)
Pekmez veya meyve püresi (tatlandırmak için)

Süt, su ve irmiği karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca tereyağını ekliyoruz. Tabağa aldığımız lapamız ılıyınca pekmezini (veya meyvesini) ilave ediyoruz. Bebeğimiz afiyetle yiyor.
Eğer ki inek sütü kullanmamakta ısrarlıysak 1/2 su bardağı su ile biraz fazla pişirerek veya irmiği fazla ekleyerek koyu kıvamlı bir lapa yapıp, hazırladığımız bebek devam sütünden (1 veya 2 ölçek) muhallebimize ilave edebiliriz. Ben sütü sulandırarak veriyorum bebeğime şimdiye kadar gaz problemimiz olmadı çok şükür, zaten alerjisi olsa idi kendini belli edeceğinden sulu halde bile veremezdik.
Lapamız aslında benim severek tükettiğim sütlü irmik tatlısının şekersiz hali. İçine peynir, yumurta vesair katılarak da yedirilebilir. Ben bi ondan bi bundan ayrı ayrı vermeyi tercih ediyorum.

Afiyet olsun!

Leave a Reply

